vineri, 29 august 2014

The Purge: Anarchy - Review

In sfarsit am ceva timp sa ma tin de promisiunea facuta de a relata ce am inteles eu din filmul asta superb, scuze pentru intraziere, dar am fost foarte prins cu alte proiecte. Am avut placerea sa-l vad la Hollywood Multiplex, invitatia am primit-o de la Georgiana in colaborare cu Roimage 2000, le multumesc inca odata pe aceasta cale.
The Purge: Anarchy
Pot sa afirm cu incredere faptul ca sunt un fan al seriei, am vazut si prima parte, unde a fost un cadru mai restrans atat din punctul de vedere al cadrelor cat si al personajelor, dar lucrurile au evoluat foarte bine.
Daca in primul film am avut parte de majoritatea actiunilor restranse  in jurul unor grupuri de cateva persoane. Vecini intr-un cartier si actiunea desfasurandu-se intr-o casa, o mica bucatica din puzzle. Acum avem parte de o actiune desfasurata intr-un oras, ne sunt prezentate mai multe grupuri de purificatori. Noaptea judecatii, noaptea in care cei bogati ii omoara pe cei saraci, rata criminalitatii in restul anului este foarte scazuta, totul datorita aceste nopti, in care au loc crime pe care nu trebuie sa le justifici in niciun fel.

O noapte din an in care sa ucizi din diverse motive, cand exista vanatori si vanat si totul devine posibil pentru cateva ore, poti sa pui in aplicare cele mai negre ganduri. Sau, cand astepti timp de un an aceasta seara a judecatii, pentru a duce la cap o razbunare care nu ti-a dat pace. Apropo, Grillo mi se pare un actor foarte bun cu o carisma aparte, in genul actorilor consacrati din ani 80-90 care apar acum in Eroi de Sacrificiu.
Revenind la seara judecatii se formeaza un grup mixt cate doua cupluri mama - fica si o fata si un baiat salvati toti de Grillo (Sergentul). Acestia fac tot posibilul sa scape cu viata in aceasta noapte, de altfel inainte de inceperea judecatii cu cateva ore toata lumea isi adreseaza cuvintele "ramai in siguranta". Motivul este deja cunoscut in cateva ore urmand sa se dezlantuie iadul pe pamant, oamenii incep sa-si arate cele mai ascunse laturi, adevarate bestii maniace pot sa-si satisfaca poftele salbatice linistiti pana la sfarsitul judecatii. Regula de aur ca sa spunem asa este sa nu te prinda noaptea afara.
Sergentul ii ajuta pe cei care i-a salvat, dar in acelasi timp le ofera si arme ca sa se apere de cei care vor sa puna in aplicare judecata.
In mare ce este Noaptea Judecatii?
In anul 2023, cand are loc actiunea filmului guvernul, prin prisma media si a clipurilor, doreste o noapte cu cat mai multe crime, tintele trebuie sa fie cei saraci care nu pot sa se apere. Motivul? Daca nu exista saraci nu exista nici somaj, nu se solicita ajutoare de la stat, oamenii nu mai au motive sa fure, un lant de evenimente care impreuna ar reduce criminalitatea care si asa foarte scazuta.

Va las cu aceasta conceptie, sper sa vizionati filmul la cinematograf se merita.

Nota DeLabirou: 8.5