marți, 7 august 2012

Un microb numit pescuit!

Pescuit in Bucuresti

Am prins acest microb cred ca undeva pe la varsta de 14 ani, eram la bunicii mei unde exista canale pentru pescuit foarte multe. Am fost prima data cu prietenul meu si am ramas fascinat de senzatia pe care ti-o da momentul in care prinzi pestele.
Sa nu credeti ca am prins cine stie ce capturi :), dar pentru mine la 14 ani era minunat si am mers si a doua zi si a treia zi si inca mai merg si dupa 12 ani.

Senzatia pe care o ai in momentul in care dai la peste este unica din punctul meu de vedere. Momentul in care arunci undita cu momeala si nu stii daca urmeaza sa prinzi captura vietii sau un peste, cum spunem noi "fatat" aseara.
Adrenalina iti inunda toate simturile, atentia este concentrata la maxim pe momentul culminant sa vezi ce trasatura o sa ai agresiva sau usoara.

Exista mai multe metode sa dai la peste, mie cel putin imi place sa dau cu bete de carbon de 4 si 5 metri. Imi place sa dau la pluta in apa statatoare sau la greutate in apa curgatoare.

Ultimul episod de pescuit in Bucuresti!

Din aventurile lu' Peste  -  Ep 1

Am descoperit un loc de pescuit foarte aproape de locuinta mea cred ca sunt vreo 400-500 de metri in zona Titan. Nu este nevoie de permis!
Mi-am achizitionat de o groaza de bani echipamentul necesar, am facut sculele si am plecat la ora 5 dimineata.
Nu stiam ce fel de peste se prinde, ce momeala am nevoie asa ca am luat rame si viermusi.
A fost duminica dimineata si l-am luat si pe batran (tata) cu mine, i-am transmis si lui acest microb si nu mai scapa de el.
 Ziua pentru pescuit a fost minunata, apa a fost linistita, cu mici valuri foarte rar, ratustele se plimba linistite pe apa "just wonderful." Am gasit un loc linistit langa o salcie foarte mare, am stat la umbra pe scaun linistit si am asteptat ca un animal salbatic care isi tinteste prada.
In zona respectiva se prinde la undita numai somn sau daca ai lansete, poti sa prinzi crap, somn mai mare si biban.
La viermusi tragea foarte rar si am hotarat sa mergem doar pe rame, ulterior si pe bucata (am facut foarte bine). La bucata am prins somn mai mare decat palma. Trasatura la bucata difera fata de cea de rama. Somnul este de obicei un peste lacom si mananca aproape orice, dar este si cam lenes. Daca la rama trasatura era mai putin agresiva, la cea de bucata tragea foarte tare in 3 situatii inclusiv mi-a zburat carbonul de pe cracan.

La ora 12 am plecat spre casa, am avut o captura de vreo 2 kg de somn. Promit data viitoare cand ma duc sa fac si poze cu telefonul pentru urmatorul articol.
Sper sa pot sa merg duminica sau miercuri, va anunt.

Daca vrea cineva sa mearga cu mine este invitat oricand :)

8 comentarii :

Danieliuc spunea...

Inca nu ai fost infestat in totalitate de acest microb,sa faci partide de 3-4 zile la naluca pe Dunare sau in cazul tau in apropiere de Buc sunt cateva lacuri renumite in Salau,apoi sa vezi adevarata placere! Nu e tarziu ai tot timpul.

Narcis spunea...

Nu am stat niciodata atatea zile la peste recunosc :). In general nu merg cu cortul in natura etc.
Cea mai mare captura a mea a fost la undica cred un crap de 1 Kg, dar a fost super m-am luptat cu el de parca avea 10 kg.

Vlad spunea...

Si mie imi place sa pescuiesc. In aceasta periaoda pescuiesc pe raul Tisa la rapitor(clean). Momeala: malai. diferite insecte sau artificiala.

Narcis spunea...

Nu am dat niciodata la momeala artificiala sau la lingurita, musculita etc :).
Ma bucur sa vad ca sunt multi cititori pescari inraiti.
Poti sa scrii un articol cu captura cea mai mare de pana acum daca vrei si il public cu numele tau. Astept mesaj pe email daca vrei.

Unknown spunea...

aici ai dreptate cu microbul .. Asa am inceput si eu de pe la varsta de 12-13 ani la fel ca tine , si de atunci nu exista, odata la 2 sapt sa nu ma duc la pesti , pana acum 2 ani jumate imi placea sa stau pe balta cu betele in apa , dar am gasit alta placere (spiningu) , este cea mai frumoasa distractie ..

Narcis spunea...

@Ciprian: sunt mort dupa pescuit, dar nu prea am timp sa ma mai duc am foarte multe lucruri de facut. Maine dimineata sper sa reusesc sa ma duc de la 5 si am promis o sa fac si poze :).

P.S nu stiu ce inseamna "spining" sa mai treci pe aici.

pescuit crap spunea...

spinningul se refera la pescuitul pestilor rapitori cu ajutorul nalucilor artificiale. desi se poate practica foare usor si de pe mal, pescuitul la spinning este cel mai eficient cand este facut din barca.
Referitor la articol, pescuitul este una dintre cele mai minunate activitati in are liber, o adevarata portie zdravana de sanatate numai prin faptul ca stressul cotidian devine secundar sau poate chiar dispare pentru cateva ore bune.

Narcis spunea...

imi place site ul tau o sa l frecventez :)